Black Friday е сигурен знак, че зимните празници наближават. След няколко седмици ще отворим подаръците под ритъма на някоя Коледна песен. Използвайте лудостта, която обхваща хората по време на пазаруването през ноември и декември във Ваша полза и подгответе бизнес и рекламни текстови съобщения за изгодни сделки за Black Friday и Cyber Monday.
Кога е Black Friday 2023?
Тази година Черен петък е на 24 ноември, а Кибер понеделник ена 27 ноември. Ако все още не сте се подготвили – направете го сега. Използвайте нашите съвети, за да създадете ефективна SMS кампания.
Много хора ще купят подаръци само по време на намаленията през седмицата на Черния петък. Те вече се подготвят и наблюдават онлайн магазините за по-ниски цени и ранни оферти. И без това напоследък всичко поскъпва, така че този период е една прекрасна възможност да се направят дълго отлагани покупки или пък да се закупят Коледни подаръци изгодно.
Много магазини, дори големи търговци на дребно, са готови да намалят цените, да предложат ваучери за подаръци, безплатна доставка или други предимства, за да си подсигурят онлайн продажбите си. По същия начин магазините за търговия на дребно и търговските центрове ще се опитат да примамят клиентите с изгодни оферти.
Но дори и най-добрите оферти за Черния петък няма да доведат до покупки, ако не ги комуникирате правилно. Мобилният, а именно SMS маркетингът, е тук, за да Ви помогне да привлечете, ангажирате и насочите клиентите към Вас.
Кое е най-подходящото време да ангажирате клиентите с SMS съобщения? Проучванията показват, че желаещите да получават SMS съобщения съдържащи оферта са на възраст 20-29 години, добре образовани и живеят в големите градове. Следователно, най-вероятно е те да бъдат активните Ви клиенти между Черния петък и Киберпонеделника и ще харчат повече, отколкото преди.
Милениалите и представителите на поколението Z може да се окажат лесни за ангажиране със SMS кампании, тъй като почти винаги са онлайн. Така че не закъснявайте за голямото пазаруване и подгответе SMS темплейтите за Черния петък!
Познавате ли потребителите си?
SMS-ът се счита за изключително личен канал за комуникация. Не забравяйте, обаче, че неговата висока ефективност си има цена: Вашите текстови съобщения трябва винаги да са подходящи и персонализирани! Не забравяйте поверителността и най-вече – предлагайте нещо допълнително.
Примери за добри оферти предлагани чрез SMS:
- Подарък;
- Безплатна доставка;
- Код за отстъпка;
- Наистина голямо намаление;
- Ексклузивен достъп до определени оферти.
Как да подготвим маркетинг кампанията за Черен петък?
Нека опитаме някои изпитани начини да увеличим продажбите си през Черния петък. Съветите по-долу са универсални, така че ги използвайте във всеки канал за комуникация. И не забравяйте, че комбинирането на няколко канала за комуникация дава най-добри резултати.
1. Как беше миналата година?
За да създадете изключителна маркетингова кампания, първо трябва да анализирате данните за продажбите през ноември и декември от миналата година. Вижте кои ключови думи, слогани, съдържание и продукти са се представили най-добре. Така ще изградите стратегията си за продажби за тази година по-точно като се съобразите с предпочитанията на клиентите си.
Едно нещо, което трябва да избягвате на всяка цена е повторното използване на текст за мобилни маркетингови кампании. Не изпращайте на клиентите си едно и също текстово съобщение с различна година и нов код за отстъпка. Те могат да скролнат нагоре и да видят вашите SMS съобщения за Черния петък от миналата година. Отделете време и измислете ново съдържание. Имате цели 160 символа, а може да добавите и кратки линкове. Текстовите съобщения трябва да бъдат кратки, ясни и точни.
2. SMS маркетингът си струва!
Освен с персонализация, привлечете получателите си с хумористично съдържание и осезаема полза, която идва с Вашите текстови съобщения.
Нека бъдем честни: 2% или 5% отстъпка няма да привлекат много клиенти и те да поръчат повече от обичайното. Черният петък е най-големият ден за продажби в годината, така че мислете по-мащабно! Безплатна доставка, промоционален код, екстри или по-добри цени на допълнителни продукти за абонатите на SMS ще са Ви от полза.
Принципът на Робърт Чалдини за недостиг
Колкото по-ограничена е стоката, толкова по-ценна става тя в съзнанието на купувача. Помислете за луксозните автомобили или колекционерските издания на продукти. Тяхното количество е строго ограничено и следователно цената им може да бъде значително по-висока. Времето, в което офертата е налична, също може да бъде ограничаващ фактор, който повишава стойността на стоките и услугите. Нещо, за което трябва да помислите, когато създавате съдържание за своята разпродажба в Черния петък.
Бъдете ясни: в SMS кампанията си за разпродажба по време на Черния петък предложете конкретен продукт или група продукти и я ограничете във времето, т.е. офертата да зависи от наличността или да е налична само в петък. Ограниченият избор е чудесен стимул за повишаване на ангажираността и насърчаване на клиентите ви да посетят магазина или да сложат повече в кошницата за пазаруване, за да спестят пари.
3. Добавената стойност не е само отстъпка
Да предположим, че не можете да предложите голяма отстъпка. В такъв случай можете да предложите различни, но привлекателни стимули: безплатен пробен период на услугата, код за отстъпка за в бъдеще, ранен достъп до съдържание или специални оферти, безплатна доставка или наръчник.
Не забравяйте, че кампанията „Черен петък“ е рискована поради силните конкуренти. Тя трябва да бъде добре планирана и много реална, за да накара клиентите ви да използват кода за отстъпка.
4. Проверете базата си данни/ телефони преди да изпратите SMS кампанията
Отказът някой клиент да получава SMS-и Ви е от полза
Можете да попитате аудиторията си директно дали иска да получава SMS известия от Вашата компания. Изпратете съобщение, в което да попитате точно това. Не забравяйте да включите линк за отказ но…и основателна причина да останат с Вас! По-добра цена, безплатна доставка, ваучери за подарък или ексклузивна оферта – тези неща ще Ви помогнат.
Не се притеснявайте, че някои клиенти може да се откажат. Интересите, модата и обстоятелствата се променят, както и Вашата база данни. И моля, не я препълвайте с незаинтересовани клиенти. Оставете ги да си тръгнат. В края на краищата не искате да ги ангажирате по време на най-големия ден за пазаруване. Трябва да комуникирате с групата, която е най-вероятно да направи покупка – Вашите лоялни, конвертиращи потенциални клиенти.
5. Тествайте предварително SMS темплейтите, които сте измислили
Използвайте оставащото време преди Black Friday, за да създадете по-малки кампании и да ги изпратите на по-малки, строго подбрани групички от хора за тест. Вижте дали линковете работят, за да бъдете спокойно, че всичко с Вашия SMS маркетинг е наред.
Как измерваме ефективността на SMS кампанията?
Най-бързият и практичен начин да определите кое съдържание е най-работещо, кое време за изпращане е най-подходящо и коя оферта е най-примамлива, е да проведете тестова кампания. Сравнете различните криейтиви и ги измерете с помощта на кратки връзки с UTM параметри.
Пожелаваме Ви успех с вашите кампании по време на Черен петък и не се колебайте да се свържете с нас, ако имате въпроси. 🖤