До съвсем скоро, компаниите имаха две възможности за SMS маркетинг: посредством интеграция през API или чрез уеб интерфейс. Знаехте ли, че може да изпращате съобщения до групи от хора директно от телефона си? Мобилното приложение SMSAPI е нов начин за управление на SMS кампании. В тази статия ще ви разкажем за трите метода, по които да ангажирате клиентите си в мобилния канал!
Към нашия отворен интерфейс за програмиране на приложения (API) и уеб портала ни, вече има и мобилно приложение – SMSAPI. Усъвършенствано, освежено и като цяло по-добро, то представлява един дългоочакван инструмент, който прави SMS маркетинга и мобилната комуникация още по-удобни.
И трите метода имат своите плюсове и минуси, но заедно работят по-добре. Просто трябва да научите кога да използвате клиентския ни портал, системната интеграция и бързия мобилен достъп.
1. Приложение SMSAPI – мобилен достъп до платформата за масово изпращане на SMS съобщения
Най-новото от трите, мобилното приложение SMSAPI, е необходима добавка към инструментите на всеки маркетолог. Какво е основното предимство? Бърз и лесен достъп до основни функционалности на нашата платформа.
SMSAPI ще ви бъде под ръка във всякакви спешни случаи, в които не можете да се логнете в системата, но имате смартфон.
Основно меню на мобилното приложение SMSAPI
Дори и без компютър наблизо, ще можете да общувате с клиентите. Отворете приложението, напишете съобщението и натиснете бутона “Send” и готово. Потребителите ви ще получат информация за важните неща навреме.
Освен това, приложението SMSAPI разполага и с други възможности. Може да проверявате баланса на акаунта си, историята на SMS кампаниите и да управлявате SMS темплейтите. Нашият IT отдел работи по добавянето на още функционалности, така че бъдете на линия!
Как да го използвате? Много е лесно! След като се логнете ще видите екран с четири сегмента: SMS портал, темплейти, история, и логаут. В долната част на екрана ще видите текущия ви баланс. Докоснете някой от сегментите, за да влезете в избраната функционалност.
- SMS портал
SMS порталът работи по същия начин като уеб-базирания портал. Първо, изберете име, от което ще изпращате съобщенията.
Ако за първи път изпращате SMS онлайн, трябва да отидете до клиентската платформа на SMSAPI и да добавите и верифицирате вашето име на изпращач.
Следващата стъпка е SMS съдържание – съобщението, което ще изпратите до клиентите. Тук е вашият шанс да изпъкнете, но запомнете три основни правила: бъдете прецизни, бъдете директни и използвайте съкратен URL адрес.
Има брояч в дъното на полето, който показва броя на оставащите символи. Всяко текстово съобщение може да съдържа 160 букви, цифри и символи, но някои от тях се броят различно. Дори поставянето на само един специален символ намалява квотата до 70. Броячът ще ви покаже кога в полето за съобщения има специален символ.
Как да изпращате SMS-и с повече от 160 символа?
Ако желаете, може да изпращате съобщения с повече от 160 символа. Те ще се изпратят на части и ще трябва да заплатите за всяка част поотделно, но клиентът ще ги види като едно цяло съобщение. Това важи и за трите начина и може да се конфигурира в клиентския портал.
След като е готово съдържанието, може да пристъпите по-нататък с избиране на получатели. Може да изберете вече запазени контакти в акаунта ви в SMSAPI (имате възможност да ги управлявате в уеб портала) или да ги добавите ръчно. Не забравяйте да разделите всеки номер със запетайка. Важно: включете и кода на държавата в началото на всеки номер.
SMS порталът позволява да изпращате SMS кампании от телефона си.
Има и една последна функционалност – може да изберете дали да оставите специалните символи, или да ги замените със стандартни такива. Дори това да не ви изглежда съществено, заменяйки ги спестявате някой друг лев при по-големи кампании. Ние ви съветваме винаги да ги заменяте за всеки случай.
След всички тези стъпки, може да преминете към екрана „Резюме“, където ще видите всички детайли на съобщението, което предстои да изпратите. Внимавайте за получателите и броя съобщения, както и за цената. Ако всичко е наред, изпратете съобщението. Накрая ще се появи екран „Успешно изпращане“.
- Функционалност на приложението: SMS темплейти
Тук можете да видите, поправите, изтриете и добавите нови текстови темплейти. Те са удобни предимно в случаи на спешни и непредвидени обстоятелства. Най-добре е да подготвите няколко предефинирани съобщения, които да използвате, ако е спешно. Отделете си време да планирате комуникацията.
В този панел може да използвате и наличен темплейт за изпращането на кампания – само натиснете „Изпрати“ и ще бъдете пренасочени към SMS портала с поле, в което е написано съдържанието на избраното съобщение. Можете да промените темплейта по всяко време.
- Функционалност на приложението: история и справки
Тя представлява списък от изпратени съобщения. Те са разделени на две категории: единични съобщения и групи съобщения. Когато кликнете на избрано съобщение, можете да видите детайли като статус, цена, съдържание и дата. Също може да филтрирате съобщенията по клиентски номер.
2. SMSAPI портал – вашето SMS маркетинг табло
Уеб базираният портал (също наречен Клиентски портал) е най-основната точка за достъп. Той предлага набор от инструменти след създаването на безплатен акаунт. Таблото на SMSAPI е командното табло, където конфигурирате желани характеристики като генериране на АPI токени, отваряне на подакаунти, регистриране на имена на изпращачи на SMS и др.
Ние насърчаваме клиентите си да споделят опит и да дават обратна връзка за нашата услуга. Това ни позволява да планираме по-добре подобрения по платформата, за да отговаря максимално на техните желания. Повечето потребители харесват портала заради лесното използване и интуитивно навигиране. Но винаги има място за усъвършенстване, затова изпратете ни вашите препоръки! Според оценките дотук, най-важните и използвани функционалности са:
– Rich media -позволява да прикачате допълнително съдържание към съобщението, например файлове, видео, снимки, PDF. Функционалността е базирана на инструмента за съкращаване на линкове cutme.bg. Кратките URL адреси пренасочват получателя към желаните от нас файлове, сайт или други материали.
– Система за отписване, която автоматизира абонаментите на вашите клиенти. С един клик върху линка от съобщението ви, те могат да премахнат номера си от вашите бъдещи SMS кампании. Това е GDPR инструмент, който помага за изпращането на по-целенасочени съобщения.
– SMS нотификациите помагат да организирате времето си и това на вашите потребители, като напомня за предстоящи плащания, посещения, срещи и т.н. Те са и безценен помощник по време на кризи, защото помагат голяма група от хора да бъде информирана при бедствия и аварии и то именно по начин, по който ще видят съобщението възможно най-бързо – на мобилното им устройство.
Ако имате нужда да разгледате портала, ви препоръчваме да видите нашите серии SMSAPI Do it yourself за повече подробности. Във всеки епизод показваме всички функционалности стъпка по стъпка.
Основно конфигуриране на SMSAPI акаунт
Вашето пътешествие в SMS маркетинга започва с регистриране на SMSAPI акаунт, като първо имате нужда от базово конфигуриране на профила, което се прави само веднъж.
Първото нещо, което трябва да направите е да завършите регистрацията като въведете данните на фирмата. Това е важно за всички бъдещи стъпки, като регистриране на името на фирмата или заменяне на номер с името на фирмата в съобщенията.
Ако искате да тествате платформата, може да пропуснете горната стъпка, но някои основни функционалности ще останат заключени. От съображение за сигурност трябва да верифицираме акаунта ви преди да ви позволим да изпращате SMS-и от името на бранда ви или да поставяте линкове в съобщенията.
Когато приключите с базовата конфигурация, може да започнете да използвате всичко, което порталът предлага и да се убедите сами колко са полезни неговите функционалности.
3. SMS API – Интегрирайте вашата система за SMS комуникация
Ако имате онлайн бизнес, може би използвате някакъв софтуер, CRM, платформа за електронна търговия или маркетинг автоматизация, която изисква автоматизирането на комуникацията и най-вече Съобщения за трансакции, двуфакторна автентификация, дори маркетинг.
Както предполага името ни, API е основна част от платформата. Интерфейсът е подробно описан в документацията ни. Приготвили сме и SMS API библиотеки, които помагат на разработчиците да внедрят много езици за програмиране. За да започнете да изпращате SMS-и през API, се нуждаете (естествено) от активен SMSAPI акаунт и специален ключ (токен) за удостоверяване. Следващото необходимо нещо е задължителното съобщение „Здравей свят!“, след което можем да започнем да мислим по бизнес сценарий.
През API можете да изпращате SMS онлайн, да вадите отчети, да управлявате бази данни и др. Сигурността е критичен фактор при нашите услуги и затова целия ни трафик е криптиран. Използваме TLS 1.2, OAuth2 авторизационни токени и подисгуряваме възможност за филтриране и блокиране на IP адреси.
С помощта на множество вече готови интеграции, можете да изпращате текстови съобщения директно до клиентите през нашия софтуер. Всичко, от което се нуждаете е API токен (този, който ще генерирате в уеб портала) за автоматизиране на вашата комуникация.