Съдържание
Всеки амбициозен бизнес си поставя високи цели за растеж и развитие. Ето защо е важно от самото начало да подберете правилно маркетинговите канали, в които да търсите своите клиенти. За щастие съвременните технологии предоставят на фирми от всякакъв мащаб и във всички сектори много начини да създадат връзка потребителите и да поддържат техния интерес. В следващите редове ще ви разкажем за 4 основни канала за реклама, чрез които да промотирате бизнеса си:
Реклама в Google
Бъдете там, където ви търсят. Рекламата в търсачката на Google е бърз и ефективен начин потребителите да научат за вашите продукти/услуги и то точно когато имат нужда от тях. Представете си, че сте собственик на италиански ресторант в центъра на София и искате хората да ви откриват, когато търсят именно такъв ресторант. Рекламните послания се появяват на база предварително зададени от рекламодателя ключови думи и избрани аудитории. Мрежата за търсене на Google е изключително ефективна, а заплащането става само когато потребител кликне върху рекламата докато импресиите (показванията на рекламата) са безплатни.
Друга популярна реклама, която гигантът Google предлага, е Display Network – позициониране на криейтиви (изображения и видеа) в милиони сайтове, над които платформата има покритие и е изключително подходяща както за потребители, които никога не са чували за бизнеса ви, така и за такива, които желаете да ангажирате отново (ретаргетинг).
Съществуват и други видове реклами като видео реклама в платформата YouTube, както и множество цели на действие: за достигане на максимално много потребители, за посещение на уеб сайт, за изтегляне на приложение, обаждане или извършване на поръчка. Всичко зависи от вашите нужди и желаното от вас действие на рекламата.
Маркетинг в социалните мрежи
През последното десетилетие социалните мрежи придобиха огромно значение за потребителите и представляват неразделна част от маркетинговия план на всеки бизнес. Бързото развитие както на технологиите, така и на социалните мрежи, налага непрекъсната адаптация от страна на фирмите. Трябва да бъдете там, където е и вашата аудитория. Вече всички платформи за социални медии предоставят множество възможности за промотиране на продукти и услуги под различни форми на съдържание – текстово, видео, графично, както и различни начини за неговото таргетиране.
Всяка платформа има уникална за себе си аудитория, което позволява на даден бизнес да достигне до различни потребители в различните социални мрежи. Това обаче не означава, че всяка една социална мрежа е подходяща за вас. В България най-разпространената е Facebook, която непрекъснато се обновява и предлага на рекламодателите множество варианти за реклама както за услуги, така и за онлайн търговия. През последните години Instagram също набира голяма скорост и платформата се развива непрекъснато, за да предостави на рекламодателите още повече възможности. Ако аудиторията ви е тясно специализирана и търсите клиенти само от определени професии, то Linkedin вероятно ще е по-подходяща за вас. Ако клиентите ви са в младежката аудитория то може да изпробвате Tik Tok или Snapchat.
SMS маркетинг
SMS рекламата ви позволява да се свържете с потребителите си директно и в реално време – нещо, което никой друг канал за комуникация не би могъл да направи. Знаете ли, че SMS съобщенията имат 98% open rate (степен на отваряне), от които 90% се прочитат в рамките на само 5 минути от получаването им? Представете си какъв успех бихте имали, ако ги комбинирате с подходящо съдържание и подходяща оферта. Още малко факти: текстовите съобщения се радват на 209% по-висок процент на ангажираност отколкото обаждане, имейл или реклама във Facebook, а 75% от потребителите желаят да получават SMS съобщения от брандове (след като са дали своето съгласие за това).
С други думи, ако търсите канал за най-висока възвръщаемост на инвестицията и най-висока потребителска ангажираност, то незабавно трябва да изпробвате SMS рекламата. Ако все още нямате опит с нея и се чудите каква платформа да използвате, то нека ви улесним:
Платформата SMSAPI предлага чудесно решение за изпращане на масови бизнес съобщения и мобилни нотификации до клиентите Ви, както и притежава множество функционалности за събиране на нова и качествена аудитория. Самата платформа е създадена още през 2007г. в Полша, а през 2015г. започва да предлага услугите си по целия свят в над 200 държави. По настоящем от услугите на компанията се използват от над 7500 бизнеси от най-различна сфера на дейност. SMSAPI стартира официално в България през 2021г. и е част от услугите, които LINK Mobility Bulgaria предлага.
Създаването на профил в SMS платформата е напълно безплатно и отнема не повече от минута, като получавате безплатен SMS за тест. Освен това получавате безплатни видео наръчници, от които можете да научите всичко необходимо за изграждането на ефективни съобщения и изграждането на качествена аудитория. SMSAPI предоставя множество начини да покажете на клиентите ви, че са ценни за вас. Изпратете им SMS с поздрав за рождения им ден и им подарете 10% отстъпка за пазаруване. Запазили са си час във вашия салон или сервиз? Напомнете им го с кратък SMS с датата и часа. И още куп други възможности.
Научете повече за платформата и се регистрирайте напълно безплатно тук.
Имейл маркетинг
Имейл маркетингът е друга платформа за директен маркетинг, която ви позволява да се свържете с клиентите си. Няма толкова висока честота на отваряне и прочитане за разлика от SMS съобщенията, но въпреки това пак може да бъде ефективен канал за комуникация и реклама и заслужава да бъде част от цялостната ви маркетинг стратегия.
Имейл кампаниите са чудесен начин за ангажиране на клиентите, като периодично им изпращате новости, свързани с бизнеса, покана за събития, нови услуги или промо кодове с отстъпки. Също така чрез функционалностите за имейл бюлетин можете лесно да изградите качествена аудитория. Винаги мислете за потребителите и техните нужди, когато създавате даден имейл и се старайте да им бъдете възможно най-полезни. Не прекалявайте с честотата. Изпращайте им само важни новини, за да не се отпишат от бюлетина ви.
Съществуват множество платформи за имейл маркетинг, някои от които са Mailchimp, Hubspot, Sendinblue, Sender и други. Разгледайте всяка от тях и намерете най-подходящата за вашите нужди и бюджет.
При наличието на толкова много канали за комуникация, трудно можете да се спрете само на един. Поради това за максимален успех е изключително важно да мислите многоканално – над 70% от потребителите правят обстойно проучване в повече от един канал преди да вземат решение за покупка. Търсят в Google, проверяват социалните мрежи, преглеждат имейли или се възползват от получен SMS с добра оферта. Ако желаете да се възползвате от потенциала на вашия бизнес, то съветваме ви да помислите за цялостна стратегия за развитие на всички подходящи канали за него.