Може все още да не го знаете, но да, клиентите могат се отпишат от вашите бази данни – както за електронна поща, така и за SMS. Това е естествена тенденция и ако я погледнете от гледна точка на маркетинга чрез съгласие, тя ще ви донесе повече ползи отколкото потенциални загуби. Нека разкажем защо имплементирането за връзка за отказ от получаването на съобщения може да бъде нещо хубаво.
Съдържанието единственият цар ли е?
Както е казал Бил Гейтс преди 20 години – „Съдържанието е цар“. Когато мислите за SMS маркетинг, съдържанието трябва да е много добре премислено, защото ограничението на едно съобщение е едва 160 символа. Използвайте ги правилно! Погрижете се то да бъде качествено – полезно, персонализирано и подходяща честота.
Да, всичко е от съществено значение, но няма да е от такова значение, ако преди това не направите крачка назад и не изградите силна база данни от клиенти, желаещи да получават вашите съобщения. Това означава също, че трябва да позволите на вашите клиенти да напускат тази база, когато пожелаят и да запазите само бъдещите клиенти.
Перфектна база дани
Ценната база данни е тази, която съдържа потребители, потенциално заинтересовани да купят вашия продукт и настоящи/завръщащи се клиенти. Поддържането на произволни хора в базата може лесно да съсипе бюджета ви и дори да събуди негативни чувства към вашата марка.
Ако покажете на клиента лесен начин да се отпише, той ще почувства уважение към марката и ще сподели вярата ви в стойността на продукта. Всички сме били жертви на имейл спам, обаждания от непознати телемаркетъри или текстови съобщения от съмнителни източници, в които не можем да идентифицираме подателя и, което е по-лошо – да се откажем. Такъв маркетинг не работи!
Въведете функционалността за отказ от SMS
Нуждата от такъв механизъм е все по-видима. Разрешаването на лесно отказване, например от изпращане по пощата, не се изисква само от GDPR. Намерихме за естествено и съвместимо с маркетинга на разрешението да въведем същия стандарт в SMS маркетинга и да създадем нова функция на SMSAPI – Отказ от SMS.
Всеки потребител на портала за клиенти на SMSAPI може да включи съкратени URL адреси, например https://stopsms.bg/xyz в съдържанието на SMS. Link автоматично отписва получателя от базата данни в даден акаунт.
В резултат на това в базата данни остават само ценни контакти, точките се записват във вашия акаунт, а SMS съобщенията се получават само от тези, които са най-заинтересовани от вашия продукт или услуга.
Как да обновим базата данни?
SMS за отказ е чудесен инструмент за актуализиране на старата ви база данни с контакти и за привеждането й в съответствие с GDPR регулациите.