Кратко, точно и ценно съдържание? Имате го! Добавена стойност за клиента? Да! Персонализиране на съобщението? Да! Но почакайте, не сте ли забравили нещо? Кога ще изпратите SMS-ите? Времето на изпращане на SMS кампанията е от съществено значение и в повечето ситуации може да определи ефективността на цялата кампания! С други думи, избирайте времето разумно.
Часът, в който съобщенията се доставят на клиентите, е от първостепенно значение за ефективността на Вашата маркетинг кампания.
Лесно можете да си представите реакцията на SMS съобщение, получено посред нощ. Ако уважавате клиентите си, а ние сме сигурни, че ги уважавате, не трябва да изпращате съобщения след като се стъмни.
А може би пък трябва? Има някои изключения, например ако клиентите Ви са на вечерно парти в определени часове. И така, как да настроите изпращането на текстовите съобщения за най-удачния час?
Сигурни часове
Ако не сте сигурни кое е най-точното време да се свържете с Вашите клиенти, придържайте се към стандартните часове от 8:00 до 18:00.
Въпреки че няма златно правило кога да изпращате бизнес съобщения, повечето компании общуват с клиентите си след 8 ч. сутринта и преди 20 ч. вечерта. Ако попитате кой час е най-подходящ, нашият отговор би бил, че зависи (мда, знаем…). Няма как да определите със 100% ефективност без да тествате с Вашата таргет група.
Независимо от това, можете да предвидите поведението на клиентите, като извършите поредица от прости сравнителни тестове. Този метод включва изпращане на едни и същи съобщения до една и съща група хора, но в различни часове и дни. И ето, че вече сте направили първия си A/B тест. Анализирайте получените резултати – процент на най-много отворени съобщения, процент на най-чести кликвания или брой конверсии и преценете кое е най-доброто време за изпращане на Вашата масова SMS кампания.
Важно е да включите съкратена връзка, която ще Ви помогне да измерите ефективността. Сравнявайки резултатите, може по-ефективно да планирате следващите кампании. И така всеки път, чрез доизглаждане на подробностите и повтаряне ще достигнете до желания процент реализации във Вашата комуникация с клиентите.
Проверка на ефективността на SMS кампанията в Google Analytics
Описаните по-горе прости тестове ще Ви позволят да проверите кое време от деня е по-ефективно за маркетинг съобщения и ще Ви е от полза за всякакви други решения по време на планирането на съдържанието в комуникацията с клиентите. Например, може да разберете какъв стимул (отстъпка, безплатна доставка и т.н.) работи най-добре за Вашата целева група.
Поглеждайте календара за годината Когато планирате Вашето SMS съдържание, прегледайте календара и проверете дали има празници, ваканции и други специални дни в годината. Най-важното е да подготвите SMS кампанията предварително, за да имате достатъчно време да организирате всички дейности.
Освен това ефективната кампания се нуждае от подходяща целева страница, промоция и код за отстъпка. По-късно ще трябва да направите и лого и да го добавите към различни страници, за да ги направите по-ангажиращи. Всички тези дейности изискват много време, усилия и ангажираност. Ако искате да сте добре подготвени, например за Черния петък или за Коледа, трябва да започнете с планирането на SMS кампанията по-рано.
Съдържанието на съобщението трябва точно да показва каква е офертата и нейните условия. Направете го ясно за читателя, като предварително си отговорите на тези прости въпроси: на кого пускаме SMS, SMS за какво му пускаме, кога и как може да се възполва от офертата. Ето защо е изключително важно да тествате идеите си предварително. Не позволявайте на клиентите да Ви забравят! Изпратете първото съобщение няколко дни преди датата, а след това още веднъж в самия ден.
Какъв по-хубав повод от рожден ден?
Ако искате клиентско доверие и лоялност, изпратете им пожелание за рожден ден.
Трябва само да въведете рождената им дата в базата данни. Изпратете нещо повече от просто поздравление, защото това е техния личен празник. Проявете щедрост и предложете код за отстъпка, малък подарък или безплатна доставка. Ако нямате възможност да предложите нещо допълнително за рождения ден на клиентите си, в съобщението им напишете, че са важни за Вас. Такива жестове са много ценни, защото ще ги накарат не само да се чувстват специални, но и да останат верни на Вашия бранд.
Как да насрочим SMS кампанията
Клиентският портал на SMSAPI Ви позволява да планирате Вашите SMS кампании предварително. Има две функционалности, които ще направят процеса изключително лесен: SMS-и по определен график и SMS-и за рождени дни. И двете са описани с примери във видеоръководството “ SMS съобщения за рожден ден“. Разгледайте го!
По-малкото е повече
Изборът на най-подходящия ден и час за изпращане на SMS кампанията е само едната част. Другата част е подходящата честота на изпращане на SMS. Ако изпращате твърде много SMS-и за кратък период от време, може да раздразните получателите. По-добре подгответе едно или две съдържателни съобщения, които да Ви помогнат да постигнете целите на кампанията си. Не забравяйте, че по-малкото всъщност е повече. Ако се затруднявате при съставянето на съдържанието на SMS кампанията, прочетете и наръчника за създаване на SMS съобщения.
Резюме
• Тествайте най-доброто време и интервали за изпращане на SMS кампании;
• Съобразявайте се с календара – празници, ваканции и специални поводи;
• Не пускайте съобщения до клиенти сутрин преди 8:00 вечер след 20:00;
• Ако се колебаете колко често да изпращате SMS-и, спазвайте правилото – по-малкото е повече.