Как да се подготвим за Черен петък 2021

Съдържание

Времето минава неусетно! Лятото вече е далече зад нас и само след няколко седмици ще отворим коледните подаръци. Първият признак на празничната треска е Черният петък. Колкото и да са еуфорични тези моменти от годината, то от другата страна, а именно бизнесът, ситуацията е доста по-напрегната и натоварена. Вашите клиенти очакват най-голямата продажба за годината и са готови да похарчат повече във вашия магазин! Ние сме тук, за да ви помогнем в това начинание.


Кога е Черен петък 2021?

Краят на ноември и началото на декември е най-подходящото време за достигане до потенциалните ви клиенти и няма по-добро време от Черния петък. Потребителите са склонни да чакат с месеци, за да закупят желаните от тях артикули с отстъпка или пък се изкушават за други.
Ако все още не сте се подготвили – направете го сега и използвайте нашите съвети, за да създадете ефективна кампания и достигнете повече продажби. Тази година Черният петък е на 26 ноември (по традиция последният петък от месеца). Кибер понеделник е на 29 ноември. Разбира се вие сами избирате с каква продължителност ще бъде той – 1 ден, уикенд, цяла седмица или още по-дълго.

1. Планирайте отрано

Не оставяйте подготовката за най-важната кампания в годината за последния момент. Дори би трябвало вече да сте готови с основните стъпки, но ако все още не сте, то залавяйте се бързо за работа. Планирайте внимателно следните детайли:

  • Кога ще бъде Черният петък и с каква продължителност?
  • Прегледайте инвентара си. Кои продукти/услуги ще намалите и с какъв процент?
  • Само онлайн ли ще бъдете, или и локално?
  • В кои рекламни канали ще рекламирате?
  • Какъв ще бъде бюджетът, който ще отделите реклама в най-силния период от годината?
  • Как ще изглежда кампанията? Помислете за визията и посланието към нея. Заложете на различна от обичайната визия както за сайта, така и за рекламите. И не, не е задължително всичко да бъде в черно.

2. Помнете миналото

За да създадете изключителна маркетин кампания, първо трябва да анализирате данните за продажбите от ноември и декември за предходната година.
Разгледайте също и миналогодишните си рекламни кампании. Какви грешки допуснахте и какво научихте от тях? Има ли нещо, което бихте могли да направите по различен и по-добър начин тази година?

Определете ключовите думи, посланията, видове съдържание и продуктите, които се представят най-добре. Тези въпроси ще ви помогнат да изградите стратегията си за Черен петък около най-ценните ресурси и да се впишете в предпочитанията на вашите клиенти.

3. Добавената стойност е повече от отстъпка!

Нека си признаем, отстъпка от 2% или 5% няма да накара клиентите ви да желаят да купуват много повече от обикновено. Не забравяйте, че Черният петък е денят на най-големите продажби за годината, така че мислете по-мащабно и дайте всичко от себе си.

Въпреки това денят на фантастичните продажби не означава непременно огромно понижаване на цената. Ако не можете да смъкнете цената с 15% или повече, то помислете как да предложите различни, но привлекателни стимули: безплатна пробна версия на услугата, код за отстъпка за бъдещо пазаруване, безплатни допълнителни продукти, които залежават в склада ви, безплатна доставка и т.н. Ако пък продавате дигитални услуги, то помислете как можете да ги комбинирате, за да предложите атрактивна оферта.

4. Подгответе вашия уебсайт

Погрижете се сайтът ви да е в отлична техническа изправност.
Привличането на клиентите към вашия (локален или онлайн) магазин е само първата стъпка. Преди да стигнат до check-out с колички, пълни с вашите продукти, ще трябва да се погрижите за изживяването им на сайта.

Няма по-голямо разочарование от бавен или неотговарящ на очакванията уебсайт. Разумно е да намалите времето за зареждане преди началото на сезона за пазаруване както на мобилно устройство, така и на настолно. Сега определено не е моментът, в който да тествате търпението на клиентите си. Оптималната скорост, с която трябва да зарежда един уебсайт е 2 секунди. Проверете как се представя вашия тук.

Имайте предвид, че по време на Черния петък сайтът ви ще получи значително повече трафик и трябва предварително да го подготвите за това. Не искате да се „счупи“ точно когато ви е най-необходим, нали? Свържете се с вашата хостинг компания и с нейно съдействие се уверете, че вашият сървър е подготвен за това натоварване.

Уверете се, че няма никакви проблеми с добавяне на продукти в количка, извършване на поръчки и има достатъчно възможности за плащане.

5. Бъдете отличими

Не забравяйте офертата ви да бъде ясно открояваща се. Повечето бизнеси залагат на отделна лендинг страница специално за периодът на Черен петък и в нея качват офертите си. Ако поради ограничени технически или финансови ресурси нямате тази възможност, то поне се постарайте продуктите/услугите ви за тази промоция да бъдат достатъчно видими и открояващи се.

Предлагайте избраните продукти ограничени във времето, т.е.офертата е валидна до изчерпване на наличностите или е достъпна само в петък (или до определен ден). Ограниченият избор е чудесен стимул за повишаване на ангажираността и насърчаване на клиентите ви да посетят магазина, или да поставят повече в кошницата за пазаруване.

6. Бъдете преди конкуренцията

Най-вероятно вече знаете, че трябва да заложите на многоканална стратегия, за да покажете вашата оферта пред максимално голяма аудитория. Същото нещо мисли и всеки ваш конкурент.
В деня, в който потребителите ще бъдат засипани от стотици оферти, има ли начин, чрез който да си гарантирате, че ще забележат именно вашата?
С изпращането на кратък SMS до клиентите ви + линк, водещ до лендинг страницата за Черен петък или промокод с отстъпка, си гарантирате, че вашата реклама ще бъде забелязана измежду всички останали.

SMS съобщение за Черен петък

SMS съобщенията имат 98% степен на отваряне

Статистиката сочи, че 90% от съобщенията се прочитат в рамките на 5 минути от тяхното получаване.

Знаейки това, струва ли си да отделите бюджет за този канал? В тази статия ще ви дадем още 6 причини да включите SMS рекламата във вашата стратегия.

Ако все още нямате създаден безплатен акаунт в SMSAPI, то сега е моментът да го направите и да подготвите вашата кампания навреме за най-големите продажби от годината.

7. Подгответе персонала си

Не на последно място не забравяйте за поддръжката на клиенти. Уверете се, че имате достатъчно персонал и те знаят точно как да се справят със стресови ситуации.
Уверете се, че те са добре запознати с офертите и са подготвени да отговарят на клиентски запитвания, свързани с тях.

Важно е също и да ги включите адекватно в процеса по подготовка за кампанията. Разпределете задачите правилно спрямо техните компетенции и заемани длъжности и се уверете, че са максимално любезни с потребителите въпреки голямото натоварване покрай Черния петък. Разбира се, не забравяйте и да им покажете, че ги цените и усилията, които полагат в тези напрегнати дни (и не само) не остават незабелязани.


Ако тази статия ви е харесала, непременно прочетете и втората ни част за подготовка на Черен петък, в която ще ви разкажем по-подробно за най-добрите маркетинг канали, чрез които да разгласите кампанията си и съвети за тяхната подготовка.