Много маркетинг специалисти забравят, че освен Google и социалните мрежи, съществуват и други начини за реклама, а истината е, че никой друг инструмент за маркетинг не отчита толкова високи резултати, колкото добре подготвената SMS кампания.
Напоследък много потребители се оплакват, че рекламодателите толкова често ги бомбардират с рекламни съобщения в приложенията за съобщения като WhatsApp , че предпочитат да ги изключат и да се върнат отново само към SMS.
Може би ще се изненадате, че не е нужно изпращането на SMS кампания да се ограничава само до съществуващите Ви клиенти, които вече са предоставили телефонните си номера.
SMS съобщението има сила да превърне потенциалните клиенти в настоящи
Около 50% от съобщенията идват от хора, които не са избрали продукт или не са завършили поръчката си, но просто са искали да се свържат с даден онлайн магазин бързо и лесно, за да попитат нещо допълнително.
Тези „почти клиенти“ са потенциален източник на приходи, ако посредством SMS им помогнете да се свързват бързо с Вас.
Как да проведем SMS кампания?
Лесно е. Ето как да започнете:
1. Определете цели за SMS кампанията
Бизнес текстовите съобщения имат две основни функции: информация и продажби. SMS, съдържащ оферта, промоция или отстъпка, има за цел да увеличи реализациите и приходите и да превърне потенциалните клиенти в лоялни.
Помислете за кой от продуктите Ви SMS маркетингът ще има най-голям смисъл и се насочете към създаване на кампания само за него.
Или ако Ви е трудно да промотирате някакви специални събития и цялостни продажбени кампании по други канали като имейл, комуникирайте чрез масова SMS кампания.
Ако се нуждаете от повече обратна връзка от клиентите, изпращането на SMS анкети или гласувания може да е добро начало.
2. Определете показателите си за успех
Както при всеки проект, важно е да поставите цели за кампаниите си с текстови съобщения, за да можете да проследявате напредъка си. Тези цели са най-ефективни, ако са конкретни.
Преди да натиснете бутона за изпращане на кампанията, уверете се, че знаете какво искате да показват Вашият отчети и анализи.
Съветваме Ви задължително да проследявате:
- Брой изпратени съобщения;
- Процент доставени съобщения;
- Процент отворени съобщения;
- Процент кликвания;
- Брой отказали се да получават съобщения;
- Приходи от SMS кампанията.
С помощта на тези данни ще можете да идентифицирате най-успешните си кампании и да оптимизирате стратегията си, за да удвоите това, което ви носи най-добри резултати.
3. Направете си акаунт в платформата SMSAPI
В SMSAPI можете да изпращате съобщения по 3 начина – API, уеб портал и приложение.
Както предполага името ни, API е основна част от платформата. Интерфейсът е подробно описан в документацията ни. Приготвили сме и SMS API библиотеки, които помагат на разработчиците да внедрят много езици за програмиране. За да започнете да изпращате SMS-и през API, се нуждаете (естествено) от активен SMSAPI акаунт и специален ключ (токен) за удостоверяване.
Уеб базираният портал (също наречен Клиентски портал) е най-основната точка за достъп. Той предлага набор от инструменти след създаването на безплатен акаунт. Таблото на SMSAPI е командното табло, където конфигурирате желани характеристики като генериране на АPI токени, отваряне на подакаунти, регистриране на имена на изпращачи на SMS и др.
Към нашия отворен интерфейс за програмиране на приложения (API) и уеб портала ни, има и мобилно приложение – SMSAPI. To представлява един инструмент, който прави SMS маркетинга и мобилната комуникация още по-удобни.
Приложението е безплатно в Google Play и App Store. Имате нужда само от SMSAPI акаунт.
В SMSAPI ще можете да проследявате списъците си с клиенти, да изпращате съобщения по различни поводи като предварително планирате ден и час.
Създайте безплатен профил в SMSAPI и опитайте функционалностите на платформата
4. Започнете да увеличавате списъка си с SMS получатели
Определили сте целите и приоритетите си и сте избрали чудесен инструмент за изпращане на масови SMS съобщения. Сега е време да започнете да увеличавате броя на абонатите си за SMS.
Изскачащите прозорци на сайта Ви са един от най-добрите начини да събирате телефонните номера на клиентите и да увеличавате списъка си с SMS абонати. Ето някои примери:
Препоръчително е да разполагате с естествено създадена база данни от потребители, която би имала интерес към Вашия продукт или услуга. Закупената клиентска база данни често има обратен ефект, защото не се състои от хора, желаещи да бъдат Ваши клиенти. Купуването на контакти за SMS кампания не е устойчиво в дългосрочен план и ще предизвика само разочарование, загуба на време и пари.
Още няколко съвета за извличане на максимална полза от вашата SMS маркетинг стратегия
- Не се натрапвайте. Съществува тънка граница между това деликатно да информирате клиентите си, че сте на тяхно разположение, и това да ги разсейвате или спамите с информация непрекъснато;
- Дайте свобода. Включване на съобщение за отказ, което позволява на потребителите да напишат „STOP“ по всяко време работи във Ваша полза;
- Дайте детайли. Когато хората се регистрират, информирайте ги колко често да очакват съобщения от Вас и какъв вид съдържание да очакват.
Колкото повече SMS кампании изпращате и след това анализирате резултатите си, за да знаете какво може да промените в бъдеще, толкова по-мощен може да стане този маркетингов инструмент за Вашия онлайн бизнес.
Ако все още се чудите кога е време за SMS маркетинг, запомнете – идеалното „кога“ е било вчера, преди конкурентите Ви. А следващото най-добро време е днес.
Вижте още и Как да ангажираме чрез SMS съдържание.