Съдържание
SMS съобщението остава доминираща форма на комуникация, особено в региони с ограничена интернет свързаност или по-слаба достъпност на смартфони, което го прави ключов канал както за лични, така и за бизнес комуникации (Textmagic). От време на време се натъкваме на рекламни съобщения, които ни карат да възкликнем „Еха, това е яко“. Не винаги е важно кой канал за комуникация е използван, а специфичният начин, по който посланието е предадено. Завладяващо, полезно и приятно – това е съдържанието, което клиентите очакват. Как да напишем такива послания, за да бъде нашата SMS комуникация ефективна?
Ето няколко съвета от нас.
1. Собствена база с контакти
Преди да създадем завладяващо SMS съобщение трябва да го изпратим на точните получатели. Вашите SMS кампании трябва да се съобразяват с това дали тези, на които изпращате SMS-и са се съгласили на това. Изпращайте съобщения само на тези хора, които са добавили номера си във Вашата база данни по желание (например са се записали да получават Ваш нюзлетър).
Съгласието за получаване на търговска информация се изисква не само по закон. То е и начин да повишите ефективността на Вашата SMS кампания. Разбира се, възможно е да се закупи външна база данни с клиенти. Въпреки това тя може да не донесе никаква полза, защото получателите не очакват съобщение от Вашата компания или бранд.
2. Представете се
Никой не обича да получава анонимни съобщения. В резултат на това SMS без име на изпращача или каквато и да е информация за самоличността на изпращача е по-малко ефективен от това съобщение, което идва от името на бранд. Едно от почти задължителните условия за ефективна SMS комуникация е името или логото на Вашата компания да се вижда ясно. Така ще бъдете по-надеждни и заслужаващи доверие в очите на Вашите потребители, отколкото да използвате просто един телефонен номер, от който идва SMS нотификацията.
3. Персонализация и таргетиране
Колкото повече знаете за клиента, толкова по-добра ще бъде комуникацията ви. Помислете за вашите ежедневни разговори с хората около вас. Обръщате се, когато чуете името си, нали? Така работи селективното възприятие и в рекламата.
За да направите SMS съобщенията лични, можете да използвате персонализирани информационни полета и да промените „Здравейте“ на „Здравейте, Андрей“. Това не само поражда положителни емоции, но и намалява психологическата бариера между изпращача и получателя.
Нещо повече, събирането на повече данни за клиентите Ви, например за възраст, град, пол или интереси има смисъл. Можете да го използвате, за да си извадите най-добрата целева група от цялата база данни и да им изпращате специални кампании като така спестите. Спестена стотинка е спечелена стотинка! Само не забравяйте да сте в съответствие с GDPR, когато събирате данни от Вашите клиенти.
4. Придържайте се към целта
Стандартното ограничение на символите в SMS е 160. Използвайте тези 160 знака, за да се изразите ясно! Посланието ви трябва да е конкретно и кратко. За да постигнете тази цел, добавете някаква полза за получателя (напр. отстъпка или безплатна доставка).
Текстовото съобщение може да е само началото на процеса на покупка, затова поканете потребителят да посети Вашия уебсайт. Можете да използвате съкратена връзка, за да намалите броя на символите, но също и да проследите резултатите на кампанията.
Не забравяйте, че хората обичат да получават отстъпки и ваучери. Защо да не зарадвате клиентите си и да генерирате специален код за отстъпка за тях? Това е лесно. Не забравяйте да използвате CTA (Call to Action – призив за действие), т.е. „направи“, „купи“, „ела“.
И накрая, не се превръщайте в среднощния кошмар на клиентите си. Съобразете се с тяхното ежедневие и не ги събуждайте посред нощ със съобщението „Заповядайте в нашия онлайн магазин“. Когато планирате Вашата SMS ккомуникация, вземете предвид времето и съобразете съобщението си със сезона или специалните събития през месеца.