Текстовите съобщения имат огромен обхват и са директен начин за комуникация с Вашите потенциални клиенти.
91% от участниците в изследване на SimpleTexting, докладват за по-високи нива на рализация, когато включват SMS в своите маркетинг кампании.
Това е така, защото клиентите, които са се съгласили да получават промоции в SMS, са по-склонни да се ангажират с Вашата фирма, особено когато провеждате кампания за Black Friday.
Като не забравяте, че и конкурентите Ви също не спят, ако искате да привлечете клиенти, които в последствие да Ви останат верни, трябва да подготвите наистина изключителна SMS кампания, която да Ви отличи.
Защо точно SMS маркетинг
Ето няколко факта, които определят SMS маркетинга като добър избор:
- Скорост: SMS-ите се доставят почти мигновено. Следователно можете да бъдете сигурни, че Вашите промоции ще достигнат до клиентите навреме;
- Обхват: Не всеки проверява редовно електронната си поща, но почти всеки проверява текстовите си съобщения. Така че, ако искате Вашите оферти и предложения да достигнат до възможно най-много хора, опитайте с SMS маркетинг;
- Комбинация с имейл маркетинг: SMS-ът работи добре в комбинация с имейл. Можете да изпратите тийзър за предстоящата разпродажба по имейл, а в SMS за Черен петък можете да включите допълнителна информация. Допълнителната информация може да включва линкове към специална лендинг страница или някакъв код за отстъпка.
Примери за SMS темплейти за Черен петък
1. SMS темплейти за ранен достъп до промоции:
„X дни, над Yневероятни оферти за дрехи и аксесоари. Започнете да пазарувате за празниците още днес тук: [ЛИНК]“;
“Черен петък наближава! Бъдете сред първите уведомени за часа,в който стартират промоциите, въведете код [код] тук [ЛИНК]”
2. SMS темплейти за удължаване на промоции:
“Промоцията по случай Черен петък продължава! Вземете X% от всички [Продукт или категория]. Офертата е валидна до полунощ. [ЛИНК]“
“Изпуснахте офертите ни за Черен петък? Ето още един шанс! Вземете X% отстъпка само днес. Посетете [ЛИНК], за да се възползвате!”
3. SMS темплейти с FOMO елемент – страх да не изпуснем изгодна оферта
“Още само X дни! Вземете Y% отстъпка за всичко в магазина ни този Черен петък! Кликнете тук [ЛИНК], за да видите най-горещите оферти.”
“Пазарувайте само днес за Х лв. и получете още един продукт от същия вид БЕЗПЛАТНО. Използвайте код [КОД] при приключването на покупката [ЛИНК]”
4. Още примерни SMS темплейти за Black Friday промоции:
“Този Черен петък ще получите най-добрите оферти за всички любими продукти. Изпратете SMS с текст BLACKFRIDAY на [КРАТЪК КОД], за да получите талон за X% отстъпка за разпродажбата.”
„Не знаеш какво да подариш на родителите си за празниците, [ИМЕ]? Какво ще кажеш за по малко от всичко? Нашата годишна разпродажба за Черен петък току-що започна! Клиник върху [URL] и виж отстъпките!„
Няколко SMS хитрини за Черен петък
Броят на съобщенията, изпратени на Черен петък през 2022 се е увеличил с впечатляващите 68%.
Данните по-горе показват колко важни са SMS-ите за кампании по случай Черен петък и Кибер понеделник. Когато се използва правилно, SMS маркетингът може рязко да увеличи онлайн трафика по време на празничните продажби. Следните хитрини ще Ви помогнат да извлечете максимума за Вашия бизнес.
1. Планирайте предварително какви съобщения ще изпращатате
Когато планирате SMS стратегията си за Черния петък, е важно да започнете по-отрано. Така ще сте спокойни и подготвени в целия хаос от покупко-продажби по празниците.
Когато изготвяте стратегията на кампанията си, отговорете си на следните въпроси:
- Каква да бъде офертата ни?
- С какво нашият продукт е специален?
- На кого да продаваме?
- Какъв вид съобщения е подходящ за хората, на които ще продаваме?
- Какво правят обикновено конкурентите ни за Черен петък?
- Как да напишем открояващи се SMS-и?
Купувачите търсят изгодни оферти, затова се уверете, че вашият SMS за Черния петък предлага наистина реална стойност. За да увеличите максимално продажбите, предварително решете каква информация ще съдържа SMS-ът за Черния петък. Не забравяйте да подчертаете ясно отстъпката или офертата в съобщенията си и да улесните хората да предприемат действия.
Например:
„Специални оферти: Вземете 30% за целия ни каталог домакински уреди. Кликнете върху [ЛИНК] за повече информация. Отговорете със „STOP“, за да се откажете”
2. Включете призив за действие (CTA)
Призивът за действие е съществен за всяка маркетинг кампания.
За да увеличите шансовете клиентите да кликнат върху вашия CTA линк, той трябва да бъде ясен и конкретен. Наприемер, при разпродажба във Вашия онлайн магазин можете да използвате CTA: „Кликнете тук [ЛИНК], за да се възползвате от нашата разпродажба по случай Черен петък“. Или, когато генерирате код за отстъпка, призивът за действие може да бъде „Изпратете SMS с текст BLACKFRIDAY на номер 12345, за да получите талон за 20% отстъпка.“
3. Изпратете последващо съобщение
След като сте изпратили първите групови SMS съобщения до Вашите клиенти, помислете дали да не им изпратите и второ съобщение. То може да бъде още едно напомняне за разпродажбата Ви за Черния петък, CTA към вашия уебсайт или целева страница, код за намаление или купон, който хората могат да използват и т.н.
Това е особено важно ако имате онлайн магазин, където много потребители изоставят продукти в количките. Ако клиент е изоставил количката си и не е завършил покупката, изпратете му текстово съобщение:
Посланието не е прекалено натрапчиво. То е по-скоро приятелско напомняне на клиента, че количката му го очаква, когато е готов. Освен това включва и връзка за удобство, която помага на клиента да се ориентира по-лесно обратно.
Изпращането на последващ текст позволява на клиентите да запазят Вашия бранд в съзнанието си, като същевременно им напомня за Вашите оферти.
4. Персонализирайте съобщенията
По-вероятно е персонализираните съобщения, т.е. тези с лично обръщение към потребителите, да бъдат прочетени и да се предприемат действия по тях, отколкото общите, универсални съобщения.
Приблизително 63% от маркетолозите смятат, че основното предимство на маркетинговата персонализация е повишеното ниво на конверсии.
Можете да използвате първото име на получателя, за да персонализирате своя SMS. Ето един пример за персонализирано текстово съобщение, от което да се вдъхновите:
Дайте на клиентите си оферта, която се отличава от тази на конкуренцията – специално създадена за тях. Когато става въпрос за SMS маркетинг, по-малкото е повече. Нека SMS-ът бъде кратък и ясен. Преминете направо към същността и включете призив за действие, за да знаят хората какво да правят по-нататък.
Най-доброто време да започнете с подготовката на кампаниите си за Black Friday e началото на ноември. Защо? Защото още тогава хората започват да търсят предварителни отстъпки и ранни оферти.
Създайте и чувство за спешност с фрази като: „Офертата е валидна само днес“, „До изчерпване на количествата“, „Последна възможност“,“Останаха само няколко артикула от този размер“.
Чувството, че хората изпускат някаква добра оферта (FOMO – fear of missing out), ги кара да купуват бързо.
Готови ли сте вече да увеличите продажбите си по време на Черния петък?
С помощта на съветите по-горе ще създадете послания, които ще Ви помогнат, ще Ви откроят от конкуренцията и ще Ви донесат печалби.
За да ви помогнем с кампаниите, сме ви приготвили и специална отстъпка, с която да получите повече от вашите SMS кампании.
Използвайте промо код 10BLACK2023 и вземете 10% бонус точки при зареждане на акаунта си в SMSAPI със 100 лв и повече.