В този блог се стараем да ви даваме полезни съвети за SMS рекламата в различните индустии. Показваме как това помага в управлението на бизнеса, подобрява клиентската поддръжка, увеличава ангажираността на потребителите и съответно печалбата.
Този път избрахме да се фокусираме в модната индустрия, а именно собственици на магазини за дрехи, обувки и аксесоари.
SMS маркетингът е един от най-бързите и ефективни начини да достигне до клиентите си. За съжаление търговците не винаги виждат потенциала на този канал за комуникация. Нека ви дадем няколко полезни съвета, които да приложите за максимален успех на своите SMS кампании:
Съберете собствена база данни
Това е един от най-важните моменти! Много фирми решават да закупят клиентска база данни. Но ако трябва да сме честни, в повечето случаи те не представляват точната таргет група и не може да очаквате да бъдат толкова ефективни, колкото бихте искали.
SMS кампании насочени към вашите лични, макар и потенциални клиенти е значително по-ефективна – до 30% повече хора откликват на получен SMS! Така че съветваме ви да заложите на качеството, а не на количеството, което дори ще ви спести излишни разходи за SMS съобщения до незаинтересовани потребители. А aко се чудите къде да намерите такива отдадени клиенти, в модната индустрия това е доста лесно.
Клиентите обичат да се включват в различни програми за лоялност и докато го правят, те оставят личните си данни, от които и телефонния си номер. И това е най-бързия и лесен начин да започнете да съставяте своя собствена база данни.
Никога не забравяйте:
- Да поискате съгласие от клиента за целите на маркетинга;
- Да се съобразите с правилата за обработване на лични данни, които важат за вашата държава;
Използвайте кодове за отстъпки
Макар и хората да проверяват мейлите си през смартфоните все по-често, по-разпространено е да се получава SMS на телефона. Затова изпращането на промо код за отстъпка не само по email, но и чрез SMS съобщение е разумен избор.
Изпращайте персонализирани SMS съобщения
Клиентите обичат да бъдат третирани по специален, директен и личен начин. Съвременният маркетинг е основан на персонализирани оферти и послания. Само базово сегментиране (по пол, възраст, град и т.н.) може да не е достатъчно, а това е от решаващо значение в модната индустрия, която е тясно свързана с личния стил и самочувствие.
Помислете за времето и локацията
Фактът, че вашите клиенти са дали съгласието си да получават информация не означава, че искат това да се случва всеки ден (или посред нощ).
Модните колекции се сменят бързо. Използвайте този факт, за да информирате клиентите си за разпродажби и нови попълнения. Уведомявайте ги за сезонните разпродажби и отстъпките, които давате за тях посредством SMS.
Но трябва да бъдете внимателни – никой не обича да получава твърде много промоционални съобщения. Възможно е брандът ви да пострада, ако сте твърде настоятелни. Избягвайте твърде честото изпращане на съобщения, както и твърде настоятелна комуникация по други канали.
Винаги персонализирайте съобщенията, които изпращате. Ако имате няколко магазина и една голяма клиентска база, разделете я на по-малки, но по-прецизно таргетирани части, които са свързани с местоположението на магазините ви.
Ако имате много магазини може да използвате един темплейт за съобщения, като променяте детайлите според местоположението на най-близкия магазин. Клиент от Пловдив няма да се зарадва да получи специална оферта, която е по-приложима само за Ливърпул. Изпращането на нерелевантни съобщения е също толкова неприятно, колкото изпращането на съобщения твърде често.
Наблюдавайте по-опитните специалисти в SMS маркетингът
Огледайте се – има много фирми, които използват SMS съобщения с рекламна и нотификационна цел и те просто знаят колко ефективен може да бъде той.
Разбира се, не се колебайте и да се свържете с нас за насоки, както и повече информация относно платформата ни за изпращане на SMS съобщения SMSAPI. Регистрацията в нея е напълно безплатна, както и ще получите безплатен SMS за тест.