Съдържание
Как с помощта на SMS нотификациите да промотирате заведение или кетъринг услуги? Научете повече за SMS маркетинга в областта на гастрономията.
Тази статия е предназначена за хора, които се занимават с маркетинг на ресторантьорски, сладкарски бизнес и кетъринг в хранително-вкусовата промишленост. Ще представим предимства на SMS нотификациите, приложение и практически съвети на SMS маркетинга за Вашето заведение или кетъринг фирма, които ще Ви помогнат да увеличите продажбите, да подобрите резултатите и да увеличите посещаемостта и последващите поръчки от доволни клиенти.
Първо, кратка статистика за използването на SMS през 2024 в световен мащаб.
- Приблизително 65% от населението на света, или близо 5 милиарда души, активно са изпращали и получавали SMS съобщения.
- Всеки ден в света са се изпращали между 23 и 27 милиарда текстови съобщения, което показва огромния обем на комуникацията чрез SMS.
- Бизнесите, които са използвали текстови съобщения за комуникация с потребителите, са с над 217% по-успешни от тези, които не са го направили.
Уникални предимства на SMS:
- Бързина на получаване,
- Висока степен на отваряне,
- Подходящи за всякакви мобилни устройства.
Мобилната комуникация, т.е. груповите маркетингови SMS нотификации и SMS известия, е изключително полезен инструмент в ръцете на търговците, собствениците на фирми за кетъринг и ресторантьорите.
Уникалните предимства на SMS известията ги превръщат в отлично решение за подпомагане на продажбите и цялостна комуникация с клиентите.
Как да започнете с SMSAPI?
Започнете, като се регистрирате безплатно в SMSAPI. Това е професионален SMS портал за фирми. Услугите ни вече се използват от над 9 000 фирми по целия свят. Тестовете на SMS платформата са безплатни, а освен това предоставяме изчерпателни материали за интеграции и обучение.
Свържете Вашата система с SMS портала
В SMS портала можете да изпращате SMS кампании като планирате SMS съобщенията си предварително за привличане на нови клиенти.
Достъпът до SMS API позволява и интеграция (свързване с Ваши съществуващи ситеми). По този начин можете да контролирате изпращането на SMS директно от администраторския панел на приложението за кетъринг, бар или ресторант или пък друг инструмент, който вече използвате.
SMS маркетингът е в съответствие с GDPR
В Общия регламент относно защитата на данните (ОРЗД) се посочват, наред с други неща, условията, при които следва да се извършва комуникацията. Следователно от гледна точка на SMS маркетинга, е ключово изискването за получаване на доброволно, конкретно, информирано и недвусмислено съгласие от клиента за получаване на обработка на данни за маркетингови цели. Как може да изглежда такова съгласие по GDPR за маркетинг в хранително-вкусовата индустрия?
Пример за съгласие по GDPR в SMS маркетинга: кетъринг и ресторанти
"Съгласен/а съм личните ми данни да бъдат обработвани за маркетингови цели от [ИМЕ] със седалище в [АДРЕС]. Имам право на достъп и коригиране на данните си и право да поискам прекратяване на обработването, както и право да възразя срещу обработването за горепосочените цели".
Базата данни за SMS маркетинг е основата и без нея не можете да направите нищо. В случай на автоматизация на маркетинга или CRM инструменти като Янак Софт, Ovelon или Dineout , нещата са по-лесни. Разполагате с данни и номера на клиентите, но е важно те да бъдат допълнени със съгласие за SMS маркетинг.
Маркетинг на заведения
В днешната конкурентна среда на доставки и услуги, има много ефективни начини за достигане до клиентите, започвайки от традиционните и винаги ефективни канали, като листовки и реклами в местните медии и стигайки до съвременни онлайн решения като социални мрежи, имейл или SMS маркетинг. Независимо от избраната стратегия е важно да се съсредоточите върху конкретните ползи, които даден метод може да донесе на компанията.
Последователната комуникация по различни канали е пътят към успеха. Листовките и печатните материали ще Ви позволят да достигнете до потенциалните клиенти на ежедневна база. Използването на социалните медии обаче Ви позволява да изградите ангажираност и лоялност чрез диалог. Активността Ви в социалните мрежи е доказан начин за придобиване на нови клиенти и разширяване на целевите групи.
Маркетингът по имейл Ви позволява да предоставяте персонализирани оферти и информация, но, на свой ред, SMS маркетингът дава възможност да достигнете незабавно до клиентите. Това е особено полезно при промоции в последната минута. Всички тези стратегии имат потенциала да изградят взаимоотношения, да повишат осведомеността за бранда, да привлекат нови потребители и да увеличат лоялността им.
Финансовите ползи от ефективния маркетинг в сферата на кетъринга са значителни. Повече реклама привлича повече клиенти, а това от своя страна, води до увеличаване на оборота и приходите. Имиджът на марката също придобива стойност, тъй като ефективният маркетинг може да помогне за създаването на положителен имидж на компанията, да изгради доверие и да създаде уникалност сред конкурентите. Като адаптират стратегията си към нуждите и предпочитанията на клиентите, собствениците на заведения могат да се радват на дългосрочен цялостен успех.
Промотиране на кетъринг и доставка на храна
Маркетингът в сферата на кетъринга не се различава от този, който е характерен за други бизнеси. Изграждането на имидж на марката и насърчаването на продажбите си приличат навсякъде. Разбира се, хубаво е да съобразите маркетинговата си стратегия с целевата си група и бюджета си.
По-долу е представен списък с инструменти, които можете да използвате в рекламата за кетъринг или заведения. Независимо от това каква комбинация от канали ще изберете, не забравяйте да бъдете последователни и консистентни в начина, по който се представяте пред света и комуникацията си.
Дигитални канали:
- Уебсайт
- Мобилно приложение
- Кампании в социалните мрежи – Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok
- Инфлуенсъри
- PR и присъствие в пресата
- Имейл маркетинг
- SMS маркетинг
Google и мрежите за търсене:
- SEO
- Google Ads
- Профил на компанията Ви в Google – визитка, рейтинги, мнения
Offline дейности:
- Брошури и листовки
- Брандирани опаковки
- Брандиране на автомобилите за доставка
Реклами по традиционните канали:
- Телевизия
- Радио
- Печатни издания
- Външна реклама
Други:
- Viral маркетинг
- Лични препоръки
- Програми за лоялност
- Кодове за отстъпки
- Събития по специални поводи
Откъде да започнете?
Започнете с основните неща. Вашият уебсайт или мобилно приложение е най-важната точка за контакт между клиента и Вас. От това дали уебсайтът работи бързо, дали е удобен и интуитивен, зависи дали потребителят ще направи покупка или поръчка. Доброто обслужване на клиентите също е изключително важно. Едва по-късно идва ред на популяризирането на фирмата Ви, на работата с известни инфлуенсъри или пък, ефективния SMS маркетинг.
За какво да внимавате в началото?
- Ясно ценообразуване
- Качествени снимки на храната или продуктите, които предлагате
- Точно и атрактивно описание на ястията, техните съставки (и на калориите в тях 😊)
- Хранителна стойност (протеии, мазнини, въглехидрати)
Начини за контакт с Вашия бизнес
След като сте положили основите, можете да обърнете внимание на въпроси, които не са непременно свързани с маркетинга, но несъмнено влияят на имиджа на Вашето заведение или фирмата Ви за кетъринг. Помислете за всички моменти, в които клиентите се докосват до Вашия бранд. Дори опаковката, в която се предлагат ястията, може да разказва Вашата история. Същото се отнася и за маркировката на превозното средство за доставка.
Как искате клиентите да възприемат Вашия бизнес като цяло? В какво сте по-добри от конкуренцията? Кои са ценностите, на които държите? Тези предимства ще работят за Вас и ще Ви позволят да популяризирате Вашия бизнес и да привлечете още клиенти.
SMS примери (темплейти, които можете да копирате)
По-долу ще намерите готови примери за съдържание на SMS. Може да допълните тези SMS шаблони с подходяща информация като ги съобразите със стила на комуникация, който вече използва Вашия бизнес. Всеки следващ път може да надграждайте предишните си съобщения. Обмислете и използването на SMS персонализация.
SMS шаблон: ресторанти
SMS съдържание: Приемане на поръчка
Получихме Вашата поръчка! Очаквайте съобщение за точния час на доставка.
Поздрави от екипа на [ИМЕ].
SMS пример: Поръчката е на път
Вашата поръчка пътува към Вас!
Добър апетит!
Пример за „Благодарим Ви за…“
Благодарим Ви, че избрахте [ИМЕ]!
Не забравяйте да оцените услугата ни.
SMS за отстъпка при следваща поръчка
Благодарим за доверието! Надяваме се, че сте доволни. При следващата си поръчка използвайте [XX]% отстъпка, като въведете като използвате паролата [CODE].
Съобщение, което насърчава хората да поръчват онлайн
Нашият ресторант вече приема поръчки! Можете да поръчате онлайн на адрес: [КРАТЪК URL адрес] Предлагаме сигурно плащане и бърза доставка.
SMS поощрение за поръчка по телефона
Нашите доставки са също толкова вкусни, колкото и храната в ресторанта. 😊 Не се колебайте да поръчате на телефон [NUMBER].
SMS шаблон: Взимане на място
Знаете ли, че можете да вземете поръчката си и от нашите ресторанти? Уведомете ни за това, когато поръчвате: [КРАТЪК URL АДРЕС].
SMS шаблон: Примери за SMS промоции
Поръчайте храна за в къщи на минимална стойност от [XX] лв и ние ще Ви я доставим безплатно. С най-добри пожелания, екипът на [ИМЕ].
Специална промоция за редовни клиенти: всеки десерт на половин цена с код [CODE]! Поръчайте тук: [КРАТЪК URL АДРЕС].
Съберете 10 талона и получете безплатен [ПРОДУКТ] при следващата си поръчка. Подробности за промоцията на: [КРАТЪК URL АДРЕС].
SMS шаблони: кетъринг
Примери за SMS съобщения: Подновяване на абонамента
Здравейте [ИМЕ]! Подновете абонамента си за доставка на здравословни храни от [ИМЕ]и получете една безплатна доставка.
Здравейте [ИМЕ], липсвате ни! Поръчайте храна от [ИМЕ] и се насладете на сезонните ни изкушения, доставени на място.
[ИМЕ] предлага кетъринг за всеки повод, като Ви спестява време и усилия. Научете повече на:[КРАТЪК URL АДРЕС].
Шаблон за SMS с код за връщане на клиенти
Здравейте [ИМЕ]! Бихме искали да Ви подкупим с кода за отстъпка [КОД] за редовни поръчки на храна от [ИМЕ]. Ще се изкушите ли?
Как да се храните здравословно и изгодно? Използвайте кода за отстъпка [КОД] и спестете [%] от следващата си поръчка. Благодарим Ви, че избрахте [ИМЕ].
[ИМЕ на клиент], добре дошли отново в [ИМЕ]! Използвайте кода за отстъпка [КОД] и получете [%] отстъпка от следващата си поръчка. Очакват Ви вкусни и здравословни ястия.
[ИМЕ], с този код за отстъпка [КОД] ще получите 15% отстъпка за следващата си поръчка на храна и няма да се занимавате с готвене. Поздрави от екипа на [ИМЕ].
Как да създавате SMS съдържание за клиенти?
Струва си да допълним горните примери с няколко думи за създаването на SMS съдържание. Шаблоните, които подготвяте, трябва да съдържат 160 знака. Можете да изпращате по-дълги съобщения, но системата ще ги третира като отделни SMS-и. Забележка: Ще заплатите за всяка част като за отделно съобщение.
SMS с име вместо номер
Друга възможност е да зададете собствено име на подател, т.е. име, което ще замени телефонния номер. Повече информация за брандирането на SMS в статията по-долу. Накратко: имате на разположение 11 символа, които трябва да се отнасят до вашата марка или услуга.
На какво още трябва да обърнете внимание, когато създавате съдържание за Вашето заведение или кетъринг услуги? Поради ограничения брой знаци, кажете на клиентите си най-важното, но не забравяйте да добавите нещо допълнително, на което наблягате като компания. Дори и най-простото известие за доставка може да предаде информация и послание, което изгражда лоялност към бранда Ви. Защото въпреки че системните съобщения се изпращат автоматично, те се четат от хора, от Вашите клиенти.
Заключение: предимства на SMS маркетинга за заведения и кетъринг
- Скорост и ефективност: SMS нотификациите пристигат почти веднага и се четат от повечето получатели. Благодарение на това можете бързо да предоставите важна информация за нови ястия, промоции или специални оферти;
- Персонализация: Благодарение на възможността за персонализиране на съобщението можете да го адаптирате към предпочитанията и поведението на клиентите. Това увеличава шансовете да ги ангажирате и те да се поинтересуват от офертата;
- Висок процент на отваряемост: SMS съобщенията се прочитат в рамките на няколко минути след получаването им. Това означава, че информацията Ви достига до клиентите, когато смятате, че са най-подготвени да вземат решение;
- Промоции и лоялност: SMS маркетингът ви позволява да популяризирате специални оферти, програми за лоялност или игри, което насърчава клиентите да използват услугите Ви и да поръчват любимите си ястия.
Защо да изберете SMSAPI
Регистрацията в нашата платформа и тестът с SMS са безплатни. За начало получавате набор от информация, съвети, пълна техническа поддръжка и достъп до образователни материали, например уебинари или видео наръчници SMSAPI.
Благодарение на SMSAPI можете да достигнете по-ефективно до клиентите, да изградите лоялност и да увеличите продажбите. Създайте безплатен бизнес акаунт и открийте потенциала на SMS маркетинга в хранителната индустрия!