Съдържание
Според изследванията, потребителите предпочитат да харчат все повече пари за преживявания отколкото за материални вещи и то особено в период, в който дебнат множество пречки за мечтаното пътуване. Тъй като тези моменти са по-малко, то хората са склонни да похарчат повече за пътуване, настаняване или вечеря. С ръка на сърцето признаваме, че и ние сме от тях! Това е чудесна новина за хотелиерската индустрия. Нека ви разкажем как можете да се възползвате от това чрез SMS маркетинг.
Платформи като Booking и Airbnb вече са в изобилие и за потребителите е по-лесно от всякога да намерят подходящо място за настаняване. Следователно е жизненоважно хотелите да се възползват от нарастващия брой туристи, като предлагат услугите си чрез подходящите платформи.
Статистиката сочи, че над 50% от проучванията за дадено пътуване започват от мобилното устройство, а над 80% от последващите резервации се извършват именно от него. Тези данни дават нови възможности за комуникация с клиенти – SMS. По данни на списание Forbes, SMS съобщенията имат 98% степен на отваряне, което значително изпреварва имейлите, както и активността от реклама в социалните мрежи. И все пак много бизнеси все още го подценяват и отхвърлят SMS нотификациите от своята маркетинг стратегия, включително и туристическия бранш. В следващите редове ще ви споделим какви стратегии бихте могли да използвате чрез SMS съобщения за повече резервации и по-щастливи клиенти.
Предимства на SMS маркетинга в хотелиерството и туризма
Преди извършване на резервация
За един хотел няма нищо по-лошо от празните стаи. За да увеличите резервациите и то особено през по-тихия период, бихте могли да изпратите групово SMS съобщение до клиентската си база данни със специална отстъпка при резервация. Оферти като продажби през седмицата и разпродажби в последната минута ще помогнат да запълните хотела и да стимулирате приходите през извънпиковия сезон.
Изпратете кратко съобщение с потвърждение на резервацията и данните за нея. Независимо дали резервацията е направена по телефон или онлайн, за клиента ще е приятно да получи потвърждение и деталите за нея, за да има всичко важно под ръка. Ако имате специална политика, например при обстоятелства, налагащи ограничени услуги или капацитет, то изпратете и връзката към сайта, където клиените могат да се запознаят с нея. Основната идея е да им покажете, че ги очаквате и искате да направите престоя им възможно най-приятен.
Можете да бъдете една крачка напред и да впечатлите гостите си като им изпратите един-два дни преди престигането SMS с напомняне за предстоящото им посещение, в който да им прикачите връзка към информация за местоположението и как да стигнат до него, информация за транспорт (такси, автобуси или ваш шофьор) и др.
Когато пристигнат им изпратете Wi-Fi паролата, часовете за закуска, а защо не и прогнозата за времето.
По време на престоя в хотела
Използвайте текстовите съобщения, за да поддържате клиентите си щастливи. Една от основните туристически стратегии е да държите гостите си ангажирани в мястото за настаняване като им предоставяте спациални предложения и информация за престоя им.
Улеснете тях и персонала си с организирането на услуги като използвате двупосочна SMS комуникация по време на престоя им. Това позволява както на вас, така и на тях да изпращат SMS. Отправете им предложение за резервация за вечеря, присъствие на събитие или им предложете набор от активности.
По време на престоя им можете да им изпратите промокод с отстъпка за масаж или друга СПА процедура, ползване на СКИ или за напитка от бара на хотела. Изпращайте им ексклузивни оферти, за да им покажете, че мислите за тях . Това внимание ще ги накара да се почувстват специални и ще имат желание да се върнат при вас.
Дайте сигурност на гостите и персонала си
- SMS услугите са изключително удобни при обстановка, при която е наложително контактите да се сведат до минимум с цел безопасност.
След напускане на хотела
Накрая, но не и на последно място по важност идва моментът, в който вашите гости напускат хотела. Използвайте SMS съобщенията за изграждане на добър и силен бранд, който да привлече още потребители.
Изпратете съобщения с молба за оценка на престоя, както и връзка за оставяне на ревю в Booking, Facebook страницата ви или директно на вашия уебсайт. Можете дори да им дадете малка отстъпка за следващо посещение.
Не забравяйте за гостите си
Напомнете на потребителите за себе си
- Веднъж след като са ви посетили и са си заминали, не допускайте грешката да забравите за тях и да се фокусирате единствено в бъдещите си посетители.
Изпратете SMS за рождения им ден, в който да им честитите и да им подарите промокод за последващо посещение, а защо не и покана за празнуване при вас.
Информирайте ги за всяка промяна. Изпращайте им информация за нови пакети или услуги, получени награди и отличия, обновено меню или други промени, свързани с хотела ви. Не забравяйте и за събития, случващи се в района ви.
Какво да имате предвид при изпращане на SMS известия
- SMS съобщението трябва да бъде кратко и да съдържа само най-важната информация. Не забравяйте, че имате лимит от 160 символа в рамките на един SMS.
- Не забразяйте преди това да поискате разрешение от потребителите, за да им изпращате съобщения. В противен случай рискувате да предизвикате тяхното раздразнение. Винаги им предоставяйте и възможността да се отпишат от получаването им чрез връзка за отказ в съдържанието.
- SMS известията не са предназначени да се изпращат ежедневно. Като изключим периода, в който гостите се намират в хотела ви и трябва по-често да ги информирате за престоя им, то през останалото време не бива да прекалявате, за да не им досадите. Изпращайте им съобщения само когато имате важна информация или ексклузивна отстъпка. За изграждане на бранд и разпознаваемост им изпращайте блог статии с интересно съдържание чрез имейл.
- Изпращайте SMS съобщенията от името на вашия хотел. Това ще повиши разпознаваемостта на бранда ви и ангажираността на потребителите. Научете повече за това как да добавите име на подател тук.
- Винаги включвайте призив за действие (CTA) към съобщенията си. Използвайте призиви като резервирай сега, научи повече, запази за после, поискай повече информация и т.н.
Клиентите ви ще се върнат при вас, ако им предоставите възможно най-доброто обслужване. Това винаги е било на мода и то особено сега, когато пътуването се осъществява по-рядко от обичайното и в ситуация с много по-голяма предпазливост. Включването на текстови съобщения в рекламата и управлението на вашия хотел и SMS маркетинга е един малък инструмент, който със сигурност ще донесе големи ползи в бъдеще.
Ако искате да надминете очакванията на посетителите си, започнете с SMSAPI и изградете успешни маркетингови кампании с SMS.