Порталът за бизнес съобщения на SMSAPI е средство за комуникация, чрез което компаниите достигат клиентите си на мобилните им устройства. Системата за масово изпращане на съобщения позволява да се изпращат текстови съобщения до всички оператори по света. Неща, специфични за SMS маркетинга, като изпращане на съобщения от името на фирма, кратки линкове, промо кодове с отстъпка помагат на клиентите да се ангажират и същевременно личните им данни да бъдат защитени.
Трябва ли да плащам за SMS портала?
Създаването на акаунт в SMSAPI е напълно безплатно и без никакви месечни такси, както и използването на неговия SMS портал. Изпращането на съобщения до операторите се извършва от няколкото вече утвърдени на пазара фирми – доставчици (A1, Yettel и Vivacom). В тази връзка, необходимо е заплащането на самите SMS съобщения, които изпращате до клиентите си. Това се случва с предварително предплащане на акаунта ви с желана от вас сума (минималното позволено зареждане е 30лв.), която да използвате за изпращане на съобщенията. Тази сума няма срок, до който да бъде използвана и няма да я загубите, ако не изпратите всички съобщения.
Тествайте SMSAPI
SMSAPI е професионална SMS платформа. Ние изпращаме групи от съобщения бързо и по целия свят. Създаването на акаунт е безплатно и получавате безплатен SMS за тест, така че побързайте да изпробвате платформата!
SMS бизнес портал – основи
SMS порталът е онлайн решение (SaaS) което дава на компаниите възможност за масово изпращане на съобщения до техните клиенти. Освен това, SMSAPI разполага с набор от безценни инструменти за GDPR, които улесняват максимално събирането на контакти за вашата клиентска база данни.
Всеки вид бизнес може да се възползва от мобилната комуникация и SMS маркетинга. Светкавичната скорост на отваряне, краткото време за прочитане и изключително високата честота на кликване (CTR) го правят един уникален инструмент в ръцете на маркетолозите. Едно от най-големите предимства на SMS е, че няма нужда от интернет. Текстовото съобщение ще достигне до всяко едно мобилно устройство дори при най-ниско мрежово покритие. SMS-ът е подходящ начин за осъществяване на контакт за всички възрасти и възможности.
Достъпът до API ви позволява да свържете SMS портала с всички системи като например – електронна търговия, автоматизация на маркетинга, управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM). Така списъкът с възможности за прилагане на SMS комуникацията става дори по-дълъг. Тези интеграции са лесни за внедряване и е необходимо е само да ги копирате и сложите в желаната система, или просто да инсталирате някое разширение към нея.
Приложение и популярни инструменти
Текстовите съобщения са с клиента от началото и дори след края на неговото пътешествие. Те помагат за достигането до нови потребители, увеличаването на продажбите и дори оторизирането на данни и транзакции. По-долу ще откриете списък от SMS инструменти за маректинга, които ще направят комуникацията ви с клиентите съдържателна и ползотворна. И още нещо, вие самите бързо можете да разширите този списък, използвайки отворени API и библиотеки за програмиране.
SMS групи
Предимставата на изпращането на съобщения до групи са добре известни. Брандовете го използват навсякъде по света, за да намалят разходите си за мобилен маркетинг, като изпращат персонализирани съобщения до релевантна група контакти, а не го всички потребители. Нещо повече, освен спестяването на бюджет, намаляте и риска от отписване от съобщения поради незаинтересованост.
Порталът SMSAPI има глобално покритие. Кампаниите за изпращане на SMS съобщения са възможни от уеб базирания клиентски портал, от мобилно приложение (за iOS и Android) и от свързаните системи (през API). Изпращането на съобщенията може да стане веднага или в предварително определено за това време.
Дoбре конфигурираната клиентска база данни е ключът към успешните кампании за текстови съобщения. Освен това, категории като име, адрес или любим продукт, ви позволява да персонализирате съдържанието. Това пък ви помага да насочвате по-добре комуникацията и да увеличите интереса към нотификациите си.
Потребителски данни за комуникация
Базата данни е важна част от вашия SMS маркетинг. Според GDPR, тя трябва да зачита личните данни на получателя. Това означава, че преди да изпратите съобщенията, трябва да сте получили доброволно съгласие от всеки клиент. Нашият SMS портал ви предоставя инструменти, посредством който това може да се случи бързо и лесно.
SMS бюлетинът е основно, но мощно решение за получване на съгласие. Това просто приспособление е създадено специално за тази цел от нашия екип разработчици. Едно от многото му предимства е лесното персонализиране – може да го приспособите към почти всеки дизайн на сайта и да променяте всички елементи от формата в клиентския портал на SMSAPI. Инсталирането му е лесно – просто копирайте и поставете кода на вашия уебсайт. Може да го използвате дори в магазин като поставите таблет, на който е качен SMS бюлетинът близо до касата.
Има и други начини за получаване на съгласие при SMS комуникацията: двупосочни SMS номера, хартиени формуляри или вградени решения в клиентските ви портали, платформи за електронна търговия и маркетинг платформи. Изберете това, което ви пасва най-добре!
SMS брандиране – име на фирмата вместо номер
SMS брандирането е един от важните инструменти в бизнес портала. Благодарение на него, фирмите могат да сменят телефонния номер с името на бранда си и така да изпратят SMS от името на фирмата.
Как да сменим номера с име в подателя на съобщението
Формата на името на изпращача е стандартизиран от GSM. Само някои буквено-цифрови знаци са позволени в полето „изпращач“ и те са ограничени до 11 букви, числа и символи. По-специфични знаци не са позволени.
Пълен списък на знаците позволени в полето Изпращач на SMS:
- Малки букви: a-z (без местни диакритични знаци)
- Големи букви: A-Z (без местни диакритични знаци)
- Цифри: 0-9
- Символи: . & @ – + _ ! %
- space
Местното законодателство и доставчици на SMS портали определят възможностите за SMS брандиране във всяка държава. Екипът за поддръжка на SMSAPI също верифицира всяко име на подател. Ние проверяваме за фалшификации, които биха могли да застрашат името на марката, както и за опити за използване на чужда самоличност и други видове опити за измама. Предлагаме ви да използвате такова име на изпращач, което е подобно на името на фирмата ви, за да ускорите процеса на верификация.
Съкратени линкове
Ограничението от 160 символа може да бъде затрудняващо, когато искате да изпратите нещо повече от обикновен SMS като например графика, видео и звукови файлове. Въпреки, че съобщенията работят независимо от наличнието на интернет връзка, те могат да пренасочат клиента към някакви онлайн ресурси. Просто трябва да добавите URL адрес към файла.
В сравнение с имейл кампаниите, при изпращането на SMS съобщения има по-висок процент на отваряне и по-кратко време за прочитане. Това означава по-висока честота на кликване върху линкове, които са в текстовите съобщения. Резултатите от SMS кампаниите са неоспоримо по-добри отколкото от имейл кампаниите. И все пак е трудно да сравним двата вида, тъй като, макар и подобни, служат за различни цели.
Ако искате да извлечете максимума от вашата SMS кампания, е най-добре да подготвите URL адреса. Слагането на дълъг линк в съобщението изглежда непрофесионално, изяжда лимита от 160 символа и съответно е с по-ниска ефективност. Това важи за сложни URL адреси с параметри.
Съветваме ви да използвате функционалността ни за кратки линкове, намираща се в клиентския портал на SMSAPI – cutme.bg. Нашият инструмент за съкращаване на линкове е безплатен и достъпен за всички, които имат акаунт.
Анализ на ефективността от SMS кампанията
Кратките връзки са най-лесният начин да измерите ефективността на вашите SMS кампании.
Тъй като няма начин, по който технически да се измери степента на доставяемост и отваряне, тези линкове са важни за анализ. Всички други данни и статистики могат да се възложат на мобилните оператори и доставчиците на SMS платформи.
Има най-малко два метода, с които да измерите резултатите от SMS маркетинга. Ако сте начинаещи, може да следите клик-метъра на инструмента за съкращаване cutme.bg. Това не е толкова прецизно, защото ви дава основна информация за броя кликвания, време и дата, вид устройството и операционната система. А има и начин за измерване на резултатите от мобилния маркетинг директно в Google Analytics (или подобен инструмент).
Всичко, което трябва да направите, е да добавите UTM параметрите към краткия линк. По този начин, всеки клик ще се вижда и проследява в Google Analytics. Ще виждате колко от клиентите ви кликват върху линковете и техните сесии на вашия уебсайт. Тези данни ви позволяват да планирате SMS кампаниите по-добре като използвате информацията за уебсайт трафика.
С правилните инструменти, добавянето на UTM параметри към адреси е бързо. Препоръчваме използването на безплатния Campaign URL Builder на Google. Поставете генерирания код от края на URL адреса и го съкратете с cutme.bg.
Отчети и история на доставяне на съобщенията
Всеки професионален SMS портал има система за отчитане, която позволява да се следят единичните съобщения и групите от съобщения. В SMSPAI това става с няколко клика в клиентския портал. Просто кликнете на „период от време“ и „вид кампания“. До няколко минути системата ще създаде PDF файл с всички полезни статистики за активностите на съответния акаунт.
Отворен API и интеграции
В същото време, най-важната характеристика на SMS бизнес портала е достъпът до API. Съобщения могат да се изпращат от уеб браузър през клиентския портал или от интегрирана система. Приложно-програмният интерфейс (или API) позволява на системите и приложенията да си обменят данни, заявки и команди.
Използването на API може на моменти да бъде сложно и досадно, но не са ви нужни много знания, за да се възползвате от предимствата му. Разбира се, по-модерните решения изискват повече ноу-хау, но ви предлагаме да прочетете ръководството за разработчици на SMS портала за напълно начинаещи, за да се запознаете с основните приложения.
Глобален SMS бизнес портал
И последно, въпреки че е със седалище Полша, SMSAPI е глобален SMS портал. Гарантираме доставяне до почти всеки мобилен оператор по света, благодарение на директните ни споразумения. Освен това, предлагаме бързо доставяне на съобщенията за възможно най-кратко време. SMSAPI работи на висока честота, с изключително редки моменти на прекъсване, има дългогодишен опит в областта и безкомпромисни стандарти за сигрурност.