Предимства на съкратени URL адреси в SMS съобщенията

Стандартното SMS съобщение съдържа 160 символа, но това категорично не значи, че не може да се добави допълнително съдържание. Точно тук на помощ идват съкратените URL адреси – една функционалност, която пренасочва получателите към даден уебсайт. Изключително ефективен за маркетингови кампании, този инструмент комбинира в себе си бързо доставяне и висок процент на отваряне на SMS съобщенията. Нека ви покажем как да ги използвате.

Какво представляват кратките URL адреси? 

Използването на кратки URLs в SMS съобщенията не само намалява броя на използваните символи, но също така позволява измерването на ефективността на маркетинговите действия като предоставя допълнителна информация за вашите получатели. 

Тази функционалност прави възможно добавянето на кратки URL адреси – http://cutme.bg към съобщение, което автоматично пренасочва потребителите към определена уеб страница, като URL адресът се вижда като: http://cutme.bg/xyz (всеки потребител ще придобива свой уникален „xyz“). 

Предимствата на http://cutme.bg

Както вече споменахме, не е нужно да използвате толкова много символи, за да напишете своя URL адрес и ще можете да наблюдавате кликванията върху кратките връзки.  

Кратките URL адреси ви позволява да получите пълна информация за поведението на вашите получатели. Подробен отчет за кампанията се генерира автоматично след всеки групов SMS. Той съдържа данни като операционна система на мобилен телефон (iOS, Android, Windows Phone), използван мобилен браузър (например Safari, Chrome), вид на устройството (например iPhone) и дата, на която е отворен URL адреса. 

Цялата тази информация ви позволява да опознаете клиента си по-добре, което от своя страна отваря нова възможност да таргетирате кампаниите си по-ефективно и да увеличите ангажираността на клиентите си. 

Накъде може да отвежда един кратък URL адрес? 

  • Приложение – изключително подходящо решение в този случай, тъй като самото API разпознава оперативната система на смартфона. Съобщението ще предостави линк, който директно ще отвори приложението в подходящия магазин като AppStore, Google Play или Windows Marketplace. 
SMSAPI-platform-shortened_URL
Пример за използване на кратък URL адрес за приложение в SMS съобщенията
  • SMS бюлетин – ако имате телефонните номера на вашите получатели, но нямате техните имейли, кратките URL адреси могат да са ви от полза. Просто направете своя бюлетин видим в браузъра и дайте кратката URL връзка към него във вашия SMS. 
  • Ваучер за отстъпка – в случай, че имате специална промоция, която включва ваучери за отстъпка и искате да ги разпространите сред клиентите си – можете да им изпратете линк, който да съдържа ваучер за изтегляне.  
URL-addresses
Пример за използване на кратък URL адрес за промоции в SMS съобщенията

Как да измерите ефективността на SMS кампанията ви в Google Analytics? 

UTM параметрите са изключително полезни за измерването на всяка маркетингова кампания, тъй като предоствят информация за източника на трафик. Именно чрез използването на UTM параметри можете лесно да наблюдавате трафика, идващ от SMS кампанията ви. Просто не забравяйте да добавите такива към URL адреса, който искате да съкратите. Веднъж добавени UTM параметри, в Google Analytics ще се генерира цялоста информация под формата на отчети за  ефективността на SMS маркетинг кампанията ви.    

Повече по темата може да намерите във видеото: